Minister Muyters: “Vlaams actieplan maakt handelaars bewust van potentieel voor e-commerce”

Door Philippe Muyters op 6 oktober 2015, over deze onderwerpen: Economie, Ondernemen, Innovatie
Minister Muyters: "Vlaams actieplan maakt handelaars bewust van potentieel voor e-commerce"

Vlaams minister van Economie en Innovatie Philippe Muyters wil handelaars doen nadenken over de vele mogelijkheden die e-commerce biedt voor hun zaak. Daartoe lanceert hij op 3 november een Vlaams actieplan. “Ons winkelgedrag verandert aan een hoog tempo”, stelt Muyters vast. “Handelaars moeten die nieuwe mogelijkheden met beide handen aangrijpen.”

Terwijl andere landen al volop de kaart van de digitalisering en de online verkoop trekken, blijven we in Vlaanderen hier en daar wat achter. “Onbekend is vaak onbemind”, merkt de minister op. “Bovendien zijn er nog veel misvattingen over e-commerce. Zo hoeft die niet altijd hoogtechnologisch, duur of nodeloos ingewikkeld te zijn.”

e-Scan op maat

Met zijn actieplan e-commerce geeft Muyters ondernemers onder meer de kans om hun zaak individueel te laten scannen. “Online, uiteraard. Daarbij geven we hen aanbevelingen op maat en zelfs een inschatting van de financiële haalbaarheid”, verduidelijkt hij. “Zo tonen we heel concreet wat voor hen de mogelijkheden zijn. Iedere handelaar beslist dan zelf wat een toegevoegde waarde kan hebben voor zijn of haar zaak.”

“Digitalisering en e-commerce hoeven niet af te schrikken”, besluit de minister. “Beide trends bieden integendeel eindeloos veel mogelijkheden om een groter publiek te bereiken. Iedere zaak op haar eigen manier, welteverstaan, en daar gaan we met het actieplan bij helpen.”